At muslimske ledere skal legge sine uenigheter til side, er ønsketenkning.

I sin kommentar i Sandefjord Blad 13.11.14, har Paul Wirkola anklaget Muhammad og hans tilhengere for diverse ting. Wirkolas valg av ordet “Krigerprofeten” avslører hvor subjektiv han er. Ja, det er sant at Muhammad var involvert i mange kriger. Men hvorfor alltid fortelle halve sannheten?

Visse folk som kaller seg muslimer har veldig lyst til å innføre sharia i vestlige land.

I sin kommentar i Dagen 12.01.15 skriver Lars Akerhaug: “Dessverre er det lange tradisjoner i islamsk historie for å drepe de som håner eller spotter profeten Mohammad.”

Basim Ghozlan sa i Aftenposten 15.06.15 s. 5: «…Hvis man tror på en profet etter profeten Muhammad, noe ahmadiyya gjør, er man ikke muslim».  Ghozlan venter vel på at Jesus skal kommer tilbake? Hvem tror på en profet etter Profeten Muhammadﷺ nå da??

Jeg skal ikke legge skjul på hvor sjalu jeg blir når jeg ser folk som Ubaydullah Hussain, og Mullah Krekar få oppmerksomhet i media for sine uttalelser om islam.

Mine kjære muslimske brødre som tror at Sharia sier at frafall skal straffes, dere har misforstått. Er det ikke først og fremst Koranen og så Profetens Sunnah, altså hans praksis, som avgjør hva som er Sharia?

"Sverdetverset" 9:5 er også en av mange vers som presenteres for å underbygge påstanden om at islam er en voldelig religion. Her gjelder samme regel – lese verset i kontekst. Både verset før og etter oppklarer alt.

Innlegg i av ahmadiyyamuslimen Hamza Ahmad Nordahl Rajpoot Aftenposten 30.11.15

 

 

 

For å underbygge påstanden om at islam støtter drap på uskyldige, blir såkalte sverdvers ofte blir sitert, både direkte feil og helt ut av kontekst,. Dette er et godt eksempel på hvordan man leser Koranen slik fanden leser bibelen.

Et av befestningene i KhayberI Dagen 11.02 skriver Lars Akerhaug «Når jøder blir gjort til mål for terrorangrep og antisemittiske holdninger på nytt får fotfeste i Europa må man forstå konteksten.» Konteksten, ifølge Akerhaug, er at det både er positiv og negativ omtale om jødene i muslimske kilder.

Når det gjelder negativ omtale av jødene er det ikke akkurat mangel på det i NT. Skal vi da skylde på kristendommen, for den jødeforfølgelsen kristne har stått for?

Muhammads forhold til de jødiske stammene i Medina

Det viktig å vite at da Muhammad flyttet til Medina, ble han valgt til byens øverste leder av det store flertallet av innbyggerne. Før Muhammad og muslimene fra Mekka flyttet til Medina, bodde det fem stammer i Medina. Tre jødiske og to hedenske. Flertallet av de hedenske gikk fort over til islam, mens veldig få av jødene konverterte. De to hedenske stammene het Aos og Khazradj. Hver av de hedenske stammene var alliert med  en eller to av de jødiske.

Agderposten 18.01 har Einar Gelius skrevet en nokså lang kronikk hvor han knytter noe av galskapen som skjer rundt om i verden, med religionen islam.Jeg sendte inn dette svaret til Agderposten, men det kom aldri på trykk:

Det er ingen tvil om at det er problemer med den muslimske verden i dag. Og det er veldig viktige spørsmål, de Gelius stiller, «… hva er da ekte islam, og hvor finner vi den i dagens verden?»